Ny fiberleverantör från 4 september – att tänka på innan dess

Fiberuttaget sitter i ett plåtskåp ovanför entrédörren. Många lägenheter har ett fiberuttag till, i något av rummen. För att kunna använda fiberuttaget måste du fram till 4 september ha ett abonnemang hos någon av leverantörerna på https://zmarket.se/

Den 4 september upphör fiberleveransen från hittillsvarande leverantörer. Alla lägenheters fiberuttag ansluts i stället till en och samma leverantör, Bahnhof, som föreningen tecknat ett förmånligt gruppavtal med. Så efter 4 september behöver du inte längre ha något eget internetabonnemang. Föreningen kommer i stället att debitera varje lägenhet 125 kr/mån i bredbandsavgift.

Använder du fiberuttaget i dag? Då ska du kontakta din leverantör och säga upp internetabonnemanget fr.o.m. 4 september.

Har du även fiberburna tilläggstjänster (t.ex. telefon, tv)?
Se till att avsluta även dessa tjänster, eftersom din nuvarande leverantör inte kan leverera dem efter 4 september. Tjänsterna går att nyteckna mot avgift hos vår nya leverantör Bahnhof.

Är din e-postadress knuten till nuvarande fiberleverantör?
Troligen upphör adressen när abonnemanget avslutas. Kolla med leverantören vad som gäller för just din e-postadress. Adresser som xxxx@outlook.com eller xxxx@hotmail.com eller xxx@gmail.com är inte knutna till en viss leverantör. De fungerar även efter den 4 september.

ComHem-uttagen berörs inte av förändringarna den 4 september. De ger fortsatt tillgång till det avgiftsfria tv-utbudet och – mot avgift och abonnemang – betalkanaler och bredband. ComHem-uttagen brukar vara placerade i vardagsrummet.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *