Nycklar och porttelefon

Porttelefon

Porttelefonen är kopplad till din telefon (fast eller mobil). Nyinflyttade anmäler till styrelsen vilket nummer porttelefonen ska kopplas till.

Porttelefonens bläddringsfunktion fungerar kl 07.00 – 21.00. Övriga tider får besökare ringa upp dig genom att använda porttelefonens knappsats eller egen mobiltelefon. Du själv kan dygnet runt öppna för besökare från din egen telefon.

Här finner du en manual för porttelefonen. Vid felanmälan eller byte av telefonnummer, kontakta Styrelsen.

Aptusbrickor och nycklar

Porten öppnas med aptusbrickan. Porten går inte att öppna med nyckel eller portkod. Aptusbrickan öppnar även miljöstugan och tvättstugan.
Källaren och de gemensamma utrymmen som finns där, t.ex. barnvagnsrum, mangelrum och vissa cykelrum, öppnas med nyckel.

Notera numret på dina aptusbrickor! Numret behövs om du förlorat brickan eller om den inte fungerar, och du måste beställa en ny. Vid förlust/stöld av aptusbricka eller källarnyckel måste du göra polisanmälan. Kopia av anmälan lämnas till styrelsen i samband med beställning av ny bricka/nyckel.

Nyckel till din egen lägenhet har styrelsen inte tillgång till. Behöver du fler nycklar till lägenhetsdörren får du själv kontakta en låssmed. Till exempel Alviks Lås AB, Gustavslundsvägen 169, 167 51 Bromma. Tel 08-25 22 00 eller e-post butiken.alvikslas@nokas.com

Varje lägenhet har fått en aptusbricka per rum samt två källarnycklar. Du kan beställa upp till två extra aptusbrickor mot avgift 250 kr per bricka. Avgiften debiteras i efterskott på hyres/avgiftsavin. Behöver du ännu fler brickor? Skicka en beställning till styrelsen och motivera varför.

2 rok får 2 brickor samt möjlighet till 2 extra mot avgift, totalt 4
3 rok får 3 brickor samt möjlighet till 2 extra mot avgift, totalt 5
4 rok får 4 brickor samt möjlighet till 2 extra mot avgift, totalt 6

Vid behov av brickor och nycklar, fyll i och skicka in blanketten nedan:

Ditt namn (obligatoriskt):

Lägenhetsnummer:

Din epost (obligatoriskt):

Ämne:

Ditt meddelande: